Feldenkraisova metoda
Feldenkraisova metoda používá pohyb jako prostředek k učení a k funkčnímu uvědomování si sebe sama ve vztahu k okolnímu prostředí. Nabízí dva přístupy - individuální lekce a cvičení ve skupinách.
Individuální lekce
Funkční integrace (Functional Integration®, FI)
Každá individuální lekce začíná rozhovorem, během kterého zjistím váš aktuální stav a přání. Díky tomu vám mohu lekci "ušít na míru". Během lekce vám budu naslouchat svým dotekem a povedu vás do jemných pohybů, které vám umožní poznat širší škálu pohybových vzorců.
Lekce se nezaměřuje pouze na konkrétní místo, se kterým máte obtíže nebo kde vnímáte bolest. Místo toho se soustředí na harmonizaci celé bytosti, celého systému. Vše probíhá v prostředí a rozsahu, které jsou pro Vás bezpečné.
Každá individuální lekce začíná rozhovorem, během kterého zjistím váš aktuální stav a přání. Díky tomu vám mohu lekci "ušít na míru". Během lekce vám budu naslouchat svým dotekem a povedu vás do jemných pohybů, které vám umožní poznat širší škálu pohybových vzorců.
Lekce se nezaměřuje pouze na konkrétní místo, se kterým máte obtíže nebo kde vnímáte bolest. Místo toho se soustředí na harmonizaci celé bytosti, celého systému. Vše probíhá v prostředí a rozsahu, které jsou pro Vás bezpečné.
Skupinové lekce
Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement®, ATM)
Skupinové lekce jsou založeny na slovních pokynech, které vás navádějí do pohybů, představ, přemýšlení a vnímání. Posloupnost pokynů často sleduje určitou funkci a pomáhá ji objasnit. Pozornost je zaměřena na oblasti, které byly z různých důvodů vyřazeny z našich pohybových vzorců a jsou mimo naše vnímání.
Skupinové lekce jsou založeny na slovních pokynech, které vás navádějí do pohybů, představ, přemýšlení a vnímání. Posloupnost pokynů často sleduje určitou funkci a pomáhá ji objasnit. Pozornost je zaměřena na oblasti, které byly z různých důvodů vyřazeny z našich pohybových vzorců a jsou mimo naše vnímání.
O metodě
Feldenkraisova metoda používá pohyb jako prostředek k učení a k funkčnímu uvědomování si sebe sama ve vztahu k okolnímu prostředí. Tento přístup rozšiřuje repertoár pohybů, zvyšuje vnímavost, zlepšuje funkci a umožňuje lidem plněji se vyjádřit.
Dr. Moshé Feldenkrais (1904 - 1984)
Moshé Feldenkrais byl ukrajinsko-izraelský inženýr a fyzik, známý jako zakladatel Feldenkraisovy metody, systému tělesného cvičení, jehož cílem je zlepšit fungování lidského těla zvýšením sebeuvědomění prostřednictvím pohybu.
Feldenkraisova metoda se začala formovat ve 30. letech 20. století, kdy Moshé Feldenkrais hledal způsob, jak rehabilitovat své zraněné koleno. Prostřednictvím experimentování s pohybovými vzorci a obohacováním svých senzorimotorických zkušeností dosáhl vyšší funkční uvědomění svých pohybů.
Feldenkraisova metoda se začala formovat ve 30. letech 20. století, kdy Moshé Feldenkrais hledal způsob, jak rehabilitovat své zraněné koleno. Prostřednictvím experimentování s pohybovými vzorci a obohacováním svých senzorimotorických zkušeností dosáhl vyšší funkční uvědomění svých pohybů.
K Feldenkraisově metodě mě nasměrovala Ivana Vostárková, hlasová terapeutka. Byla to láska na první pohled – po prvním víkendovém semináři jsem věděla, že bych o metodě ráda věděla víc a studovala ji.
Jak se blížil konec výcviku, došlo mi, že to celé byl pouze začátek a že bude nezbytné pokračovat dále ve studiu. Pravidelně se tedy účastním pokročilých výcviků, kde si rozšiřuji své znalosti, chápání metody a dovednosti.
Jak se blížil konec výcviku, došlo mi, že to celé byl pouze začátek a že bude nezbytné pokračovat dále ve studiu. Pravidelně se tedy účastním pokročilých výcviků, kde si rozšiřuji své znalosti, chápání metody a dovednosti.